Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.10.2020 20:28 - CICATRICES, рани от напречни разрези, АМПУЛАТА
Автор: tournosol Категория: Лични дневници   
Прочетен: 577 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 13.10.2020 18:59

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image         "На какво си? На лексотан... И не те отпуска? Свикнала съм, явно!? Няма да дойдат? Отмениха резервацията... И? Семейната сбирка се отлага. Е, сестра ти е тук! Оправя документите... Бързо ще продадете къщата. Има интерес към селските имоти. Сигурно... Мъчно ми е,че Вени сама погреба майка. Как да стане, с тази професиа, особено в този момент? Грижим се за чуждите хора, а за нашите, кой да се погрижи? Все пак, през последните три години, ти беше до нея. Какво не преживяхте? Сестра ти успя да свърши сега необходимото... Станалото - станало! Приемаме! Продължяваме! Я, виж, колко работа нас чака!" И тя погали по ръката приятелката си. "Дай ми поне една от служебните Усмивчици, с които очароваш пациентите! А и не само тях..." Една ампула изчатка върху плочника, на вместо обещаното. Тръгна към предверието. "Ти накъде? Да извикам санитарката! И да дойде след обяд?" Грабна стирката, започна да почиства. "Остави! Не съм саката? Довърши с марлите, а аз... Добре... Какво му е Доброто? Опитвам се да те успокоя! Не можеш!... Погребвала ли си близки и то скоро? Да, но не скоро! За първи път ми се случи, когато бях в Университета. Брат ми трябваше да бъде абитуриент. Тогава почина баща ни и знаеш... Знам, това не се забравя! Да си бил подготвен и да си го очаквал... Никой Никога не е готов за такава раздяла... И? Дълго се чувствах: ПОТИСНАТА, БЕЗПОМОЩНА И ИЗГУБЕНА! И под краката нямаше нищо, освен разместените пластова, а и зад гърба ми нямаше нищо, освен зейналата пропъст. ВЧЕРА Е ИЗЧЕЗВАЩО МИНАЛО... ДНЕС Е БОЛЕЗНЕНО СЕГАШНО... УТРЕ Е НЕРАЗГАДАНО БЪДЕЩЕ... Трябва време, за да осмислиш Промяната и всеки детайл да си дойде на мястото отново... Хайде, вие какво се чудите! Стига с вашите приказки! Откога ви чакат за превръзки? Счупи се АМПУЛА, от важните за онкоболните... Сама се счупи? Какво им става на тези ампули, дотук  е вече 4!... Видя ли я? Не е завършила за лекар, а ни командори! Такава си е... Уж, знае нещата отвътре, уж, организира работата, а това ми било Старша! Никога няма да ни защити за нищо!"...
        " ГОЛЯМОТО САМОЧУВСТВИЕ има, ей! Голямо, ОГРОМНО е!...Ама и вие, не спряхте! Надухте ми главата! Описвам и сортирам лекарствата. Повярвайте, това си е сериозна дейност. Харесваш Старшата? Не е толкова, но тя се опитва да ви вразуми, но как да стане? Закопахте на дълбоко в битието. Винаги се е заяждала с нас. Забрави, когато я проверяваха от Здравната Каса. Място не можа да си намери. Не спря да ги хули и рева, че били: НЕКАДЪРНИЦИ, НАДМЕНИЦИ И НЕЧОВЕЦИ!? Ние, и да приказваме, пак си вършим работата. В тази професия, работата ни е Екипна! ВЗАИМНОЗАМЕНЯЕМИ сме... Всяко забавяне ни застига, като лавината и ни премазва. Банките свършиха преди 5 минути, ама вие изгубихте поглед върху процеса. Нямай грижи, там, сами си ги изключват! А тяхна работа ли е? Ти кажи! Ти не ги изключи? Не сте ме помолили... Нали уж, сме ВЗАИМНОЗАМЕНЯЕМИ! Нямам думи! Да ви кажа ли: Никой няма да ви наеме вас, в чужбина! Приказвате, а пропускате процеса. Ами там, се изисква Всеотдайност и Отговорност! Завиждате на Юлия, но тя и тук и там, си върши великолепно работата. Да завиждаме? Не, тя е Приятелка... Да, бе! Затова й викате: Някой да си ОПРАВИ ЖИВОТА! С този остър език, затова нямаш приятели! Да, бе!... Хей, хора, къде сте? Дядо ви Милчо... Какво? Избутал е абоката. Пак ли? Има локва с кръв, не мърда, май? И какво чакаш! Викай, доц.Василев! Той замина за консултация. А д-р Димов? Стажанта? Кой друг? Старшата не се е хабилитирала... Пламене, накъде си? В лекарската, довършвам с епикризите. Идвай! Какво стана? Дядо Милчо... Говорихме на визитацията, изписваме го. Цеца го е намерила безпомощен. Донесете ми бързо дефибрилатор! Отивам да взема една ампула... Привет колега, Пенев! На консулт отново при нас? Помагайте! Разбира се, нов чифт ръкавици стига... Колко да пусна? Николко? Няма пулс, ето, вижте сам! Кой го е намерил? Санитарката... Ами сестрите, къде са били? Трябва да тръгвам, чакат ме! Разбира се и ви благодаря! Не помогнах, но... Мисля, че грешката е в персонала... И аз така... Нима, а ти, откои си,Пламене? Пардон, д-р Димов! Казвам, че късно ме потърсихте. Така е, колеги! Преди 10 минути, банките в стаите свършиха, ама кой да ги изключи? Счупи се силноотровна ампула и... Това го чух! И двете почиствахте, вършихте задълженията на санитарката? А тя трябва да свърши вашите, така ли? Ясно е, зарязахте си работа! Как да сме си зарязали работата? От нощна застъпих на дневна и твърдете, че съм си... Това не може да е Истина!? Истината е, че отново графикът се срина! Лошото е, че вие не осъзнавате сериозността на създадената ситуаци! Преди малко, изпратих представители на една Пациентска организация. А вие отново им давате хляб, за да добавят ново разследване! Ужас!... Ние се преработваме, нямаме достатъчно качествени хора, а вие... Не, това не може да е Истина!? Какво е за вас ИСТИНАТА? Скъпи Госпожи, не си давате сметка!... Даваме си, разбира се! Трябва ли да се приема случилото се за проблем? Как така? И друг път, се е случвало... Всички го знаете, тези пациенти са болни и умират от болестите си! Чувате ли се! Какво говорите? Трябва да им помагаме, нали така да си отидат... Знаете ли, че щяхме да го изпишем с добри показатели. Радваше се, че ще ходи на сватбата на внучката си!"... 
        "Спрете, моля! Отказвам да подсвам документ с невярно съдържание! Не мисля да започна лекарската си практика с подобни ЛЪЖИ! С връщането на доцента, а както ви е известно, той е и член на Етичната комисия, смятам да му докладвам, нещата, каквито се случиха. В неговото отсъствие, аз го замествам... Да ви кажа, че повиках патоанатома. Нека той да изготви заключеното становище. Смъртта няма да е вписана като Естествена, поне за мен! Наистина? Това ще потвърди съмненията!... МОРАЛЪТ СЕ УПОТРЕБЯВА ВСЕКИ ДЕН! Не се държи дълбоко замръзен във фризера като бързоразваляща се стока. И не го вадим на показ, за да го употребяваме, според ситуацията?! В професията сте отдавна, не ви разбирам, какъв е моралноетичен кодекс, който имате? Не съм на вашата страна! Няма да подпишя... Я, да ви попитам: Когато някой Човек, наруши принципите, той продължява ли да е Принципен Човек! И не говоря за лекари, сестри, санитари, а за всеки Човек!? Принципен или Безпринципен е? Дали още говорим за общочовешки морал или за подмяната му... "



Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: tournosol
Категория: Лични дневници
Прочетен: 240388
Постинги: 176
Коментари: 66
Гласове: 199
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930